Audi bevarer plads som bedst omtalte bilmærke

Allerede sidste år blev Audi kåret som det bedst omtalte bilmærke af danskerne. I løbet af 1. halvår 2016 er virksomheden hoppet tre pladser op ad YouGov’s BrandIndex og indtager nu en samlet 5. plads blandt 300 brands.

”Vi er meget stolte over placeringen, hvor danskerne har valgt Audi til det bedst rangerende bilmærke. I vores strategiske arbejde med mærket stiller vi konstant store krav til, at alle i mødet med Audi mærket – om det så er i vores biler, hos vores forhandlere og servicepartnere, på vores digitale platforme eller i andre kontaktpunkter – skal have så god en oplevelse som muligt”, udtaler Lars Kornelius, direktør for Audi i Danmark.

Ved at sammenligne 300 varemærker undersøger YouGov, hvilke mærker der har opnået mest positiv omtale (’buzz’). Buzz-scoren beregnes ud fra, om respondenterne har hørt noget positivt eller negativt om mærket inden for de sidste to uger gennem reklame, nyheder, ”mund-til-mund” eller venner og familie.

I både 2014 og 2015 førte danskernes oplevelse til en samlet 8. plads for Audi. 

Se mere om BrandIndex og Top10 her.

______________